PearlTaxi > Historia > Hur man gör ett anständigt liv som webbdesigner
  • Publicerat av: admin
placeholder

Öppning

Eftersom marknadsföringsstrategier online fortsätter att utvecklas har utvecklingen av mikrositer visat sig vara mycket effektiv. Mikrositer är ett hjälpmedel för ditt företags primära webbplats, med den huvudsakliga skillnaden är att mikrositer ofta är inriktade på ett specifikt produkt- eller innehållstema.

Oavsett om det fungerar som en oberoende webbplats eller som ett underdomän, kan mikrositer användas för att främja en rad strategiska mål under en produktlansering. Förutom att stödja försäljningsinsatser, hjälper mikrositer till att öppna distributörskanaler, generera branschmedvetenhet, öka sökmotoroptimeringsarbetet och skapa en unik, egenbar varumärkesbild.

Vad klienten säger

Effektiva integrerade kampanjer använder direkt mail, e-post och broschyrer / säljark (bland annat taktik) för att driva framtidsutsikter till en mikrosite där de kan visa produktspecifikationer eller informationsvideor. Ge användarna verktygen för att ladda ner PDF-filer, beställa online, kontakta ditt företag för mer information eller hitta en närliggande återförsäljare där de kan köpa dina produkter. Både traditionell och online PR kan användas på samma sätt. Genom att publicera lanseringen av produkten där din målgrupp tillbringar tid online kan du driva värdefull trafik och intresserade användare till mikrositen. PR kan dessutom meddela branschpublikationer om din produkt, där du kan få en recension.

Mikrositer inser sin fulla potential när de används för att komplettera andra multikanals marknadsföringsinsatser genom att presentera relevant och fördjupad information om en viss produkt. Helst bör din byråspartner utveckla en kampanj som anpassar strategi och meddelanden både online och utanför.

Kom ihåg att den största funktionen hos en mikrositer är dess oändliga ”spårbarhet.” Du kan mäta mätvärden som är viktiga medan du skinkar värdefull kundinsikt från användarbeteendata, söktermer och innehållsengagemang. Spåra, mäta och analysera data som tillhandahålls av dina webbanalysverktyg för att bestämma hur du maximerar resultaten av din produktlansering.

TILLVÄXT TILL INNOVATION / KREATIVITET:
Snarare än att begränsas av idéer för de nya produkterna, nya tjänsterna och de nya marknaderna som kommer från bara några få människor.

Ökade vinster:
Företaget kommer att uppleva en vinstökning på grund av besparingar i driftskostnader samt försäljning från nya produkter, tjänster och företag.

Högre affärsvärden:
Kopplingen mellan vinster och affärsvärde innebär att i ett ögonblick ett företag skapar en ny hållbar vinstnivå.

Lägre personalomsättning:
Detta i kombination med den kultur som måste finnas för att innovation och kreativitet ska blomstra, innebär att nya anställda kommer att lockas till organisationen.

Författare: admin

Lämna ett svar